USŁUGI

KWALIFIKACJA DO ZABIEGÓW NEUROCHIRURGICZNYCH W ZAKRESIE KRĘGOSŁUPA

• małoinwazyjne operacje endoskopowe w chorobie zwyrodnieniowej kręgosłupa wykonywane z zastosowaniem różnych technik i zestawów narzędziowych firmy KARL STORZ-ENDOSKOPE (zestaw Endospine wg. Destandau oraz metoda przezskórna: technika GORE, Leu, Spine TIP, Vogl);
  • małoinwazyjne i klasyczne operacje mikroskopowe w zakresie kręgosłupa;
  • małoinwazyjne przezskórne operacje stabilizacji kręgosłupa z wykorzystaniem podglądu rtg oraz pod kontrolą neuronawigacji;
  • klasyczne operacje stabilizacji kręgosłupa

KWALIFIKACJA DO ZABIEGÓW PRZECIWBÓLOWYCH

• W SCHORZENIACH KRĘGOSŁUPA
      • precyzyjne obstrzykiwanie środkami przeciwbólowymi i przeciwzapalnymi elementów nerwowych i stawów w obrębie kręgosłupa i przykręgosłupowo pod kontrolą tomografii komputerowej. Zabieg wykonywany jest w celu likwidacji lub zmniejszenia dolegliwości bólowych oraz jako inwazyjna diagnostyka zespołów bólowych kręgosłupa, których nie da się zdiagnozować badaniem klinicznym i badaniami obrazowymi (RTG, KT lub MR). Kwalifikacja do zabiegu odbywa się na wcześniejszej wizycie – należy przynieść dokumentację dotyczącą choroby, również zdjęcia lub płyty CD z nagranymi badaniami (!!). Zabieg trwa około 20-30 minut; w trakcie procedury podawany jest również środek kontrastujący; po zabiegu pacjent jest poddany 30 minutowej obserwacji, po czym jest zwalniany do domu. Pacjent powinien pojawić się z osobą towarzyszącą,

KWALIFIKACJA DO IMPLANTACJI STYMULATORÓW RDZENIOWYCH W LECZENIU BÓLU.

• W NEURALGII NERWU TRÓJDZIELNEGO

KWALIFIKACJA DO LECZENIA NEUROCHIRURGICZNEGO GUZÓW MÓZGU I W CHOROBACH NACZYNIOWYCH OŚRODKOWEGO UKŁADU NERWOWEGO

KWALIFIKACJA DO ENDOSKOPOWYCH OPERACJI PRZEZNOSOWYCH W CHIRURGII PRZYSADKI MÓZGOWEJ, PODSTAWY CZASZKI

• małoinwazyjne endoskopowe przeznosowe operacje usuwania guzów okolicy siodła tureckiego (przysadki mózgowej),
      • diagnostyka i przeznosowa plastyka samoistnego i pourazowego wycieku płynu mózgowo-rdzeniowego przez nos,
      • przeznosowe, endoskopowe operacje guzów pogranicza podstawy czaszki i zatok przynosowych oraz guzów wewnątrzczaszkowych i mózgu.

KWALIFIKACJA DO ENDOSKOPOWYCH OPERACJI W ZAKRESIE OCZODOŁU

• kwalifikacja do małoinwazyjnych operacji resekcji zmian patologicznych oczodołu wykonywanych technikami endoskopowymi:
        • biopsja lub resekcja guzów oczodołu
        • usuwanie ciał obcych zlokalizowanych w oczodole
        • dekompresja nerwu wzrokowego z dostępu przeznosowego lub przezspojówkowego w chorobach skutkujących obrzękiem tarcz nerwu wzrokowego i/lub postępującymi zaburzeniami w polach widzenia,
        • dekompresja nerwu wzrokowego po urazach
        • dekompresja oczodołu w nadczynności tarczycy (w chorobie Gravesa-Basedova)

KWALIFIKACJA DO MAŁOINWAZYJNYCH PRZEZCZASZKOWYCH ENDOSKOPOWYCH OPERACJI W ZAKRESIE UKŁADU KOMOROWEGO MÓZGU

• endoskopowe bezzastawkowe leczenie wodogłowia (wentrikulostomia III komory mózgu)
      • endoskopowe leczenie torbieli pajęczynówki
      • endoskopowa biopsja/resekcja guzów wewnątrzkomorowych

KWALIFIKACJA DO LECZENIA ZESPOŁU CIEŚNI NADGARSTKA I INNYCH ZESPOŁÓW UCISKOWYCH NERWÓW OBWODOWYCH